Lájkolod az antitájmlánizmust?

Érdekes, hogy milyen gyakori jelenség a féjszbúkon az antitájmlájnizmus. Kezdetben, mikor előkerültek az első ilyen adatlapok, kicsit értetlenkedve fogadtattak, aztán mikor kiderült, hogy egyszer majd, a jövőben mindenkinek az adatlapja ilyen formára fog átváltani, hitetlenkedés lett a vége. Én nem hittem el, azt képzeltem, ez is csak valami szokásos féjszbúk-pletyka. Pedig nem. Egy érdekes mini-harc bontakozott ki belőle. Voltak azok, akik kezdettől fogva üdvözölték az új formát, éltek vele, használták, a másik oldalon az ellenállók, akik utolsó vérükig kitartottak a régi adatlap mellett, köztük meg a többi arc, skálaszerűen.
Az okok eltérőek, engem az eljárás módja zavart leginkább: hogy nem lehet választásom, ha törik, ha szakad, rám erőltetik az idővonalat, ha tetszik, ha nem, mert ez jó nekem, szebb, izgalmasabb, visszakereshetőek a régi dolgaim  stb. Ilyenkor jön elő a "csakazértsem"-mentalitás, hogy menjenek a fenébe, ezek után a végsőkig kitartok a régi adatlapom mellett, még akkor is, ha az új tényleg hasznosabb vagy szebb. Hülyeség? Lehet. Nem racionális döntés? Nem hát. Vállalom, nem vagyok mindig racionálisan döntő lény. Ez van.
És vagyok olyan merész, hogy párhuzamot vonok a féjszbúk önkényes "majd én megmondom, mi a jó nektek" eljárása és bizonyos földi hatalmak országirányítási módja között. Passzív ellenállás a vége.
Az idővonal persze nem eget verő dolog, nem muszáj féjszbúkon lenni, el lehet onnan menni, inaktiváltatni magunkat (persze senki sem elég erős ehhez), az eljárás mégis kicsit bántó. Ha az antitájmlájnizmus ekképpen egyfajta passzív ellenállás, meg tudom érteni a követőit.