Szalámi-taktika helyett

Optimista vagyok, ám egy dologgal kapcsolatban eszembe jutott egy véleményem, ami viszont negatív.
Már megin' a Bakács, igen, nekem is foglalkoznom kell vele, de nem megyek át sárdobálásba, ígérem. Lopott, pedig volt nála 10 000 forint, de ha nem lett volna, akkor sem lenne megbocsátható a tette. Első dolog: a közéleti embereknek nagyobb a felelősségük, mint a szomszéd Marika néninek, mivel sokszor szerepelnek a médiában, ismerjük az életüket, befolyásolnak minket, így hát illendő lenne jól viselkedniük, ha már példát nem is mindig mutatnak. A lopást márpedig egészen addig semmi nem indokolja, ameddig nem egy ember élete múlik rajta, ha éhségből lop (ez a vélekedés a keresztény tanításokból származik, s ezzel magam is egyetértek). Nem vagyok haverja Bakácsnak, de abban 100%-ig biztos vagyok, hogy nem azért lopott, mert az éhhalál küszöbén volt.
Ami az ügy kapcsán kétségbeejtő: bal-jobboldali harc lett belőle, köszönhetően a közélet pártosodott szereplőinek, akik rögtön politikai ügyet csináltak a dologból.
A baloldali-liberális tollasok agyonvédelmezték, már-már mártírt csináltak belőle, a jobboldaliak meg a baloldalikat meg Bakácsot támadták.
Kérdés: miért kell átpolitizálni mindent?
A politika nagyon fontos dolog, az életünket befolyásolja, nem foglalkozni vele nagy ostobaság. De hogy mindenből politikai ügyet csináljunk, mindenhol bal vagy jobb oldali démonokat lássunk (ki melyiket), ez sokkal veszélyesebb, mert veszélyesen, végletesen és fölöslegesen megosztja az embereket.
Nem a különbségeket kellene folyton kutatnunk és hangsúlyoznunk, sokkal fontosabb lenne a közös értékeinket észrevenni és élvezni. Magyarország megosztottságának felszámolásához magunk is hozzájárulhatunk, elég csak egy picit tudatosabbnak lenni a szokásosnál. Lehet, hogy naiv vagyok, de én hiszek ebben. Inkább, mint hogy elfogadjam a rosszat.